Sinterklaas in Surrey - Reisverslag uit Guildford, Verenigd Koninkrijk van Scarlett Andriessen - WaarBenJij.nu Sinterklaas in Surrey - Reisverslag uit Guildford, Verenigd Koninkrijk van Scarlett Andriessen - WaarBenJij.nu

Sinterklaas in Surrey

Door: Scarlett

Blijf op de hoogte en volg Scarlett

13 November 2011 | Verenigd Koninkrijk, Guildford

Sinterklaas was vandaag al in Engeland! Dat heeft hij snel gedaan!

Gisteren keken we nog hoe hij met de boot aankwam in Dordrecht en de vlag kwijt was, vandaag was het groot feest in Guildford voor alle Nederlanders in de omgeving. Het theater was volledig uitverkocht. Meer dan 500 dutchies keken naar de voorstelling van "de verliefde piet". Pernille mocht op het podium met een van de liedjes meezingen.

Naderhand mochten we Sinterklaas een hand geven en ik duwde Pernille snel naar voren om als een van de eersten te zijn. Maar Pernille vond de pieten het leukst en wilde hun steeds een hand geven. Er waren ook veel kinderen van onze school. En vanavond onze schoenen gezet. We hebben geen suikerklontjes dus die heb ik zelf gemaakt en ook mijn paardrijlaars neergezet zodat Americo weet dat ik van paarden houd.

It was a wonderful celebration of the Dutch tradition "sinterklaas and his black piets" who celebrates his birthday on 5th december. He also came to England today for a big show.

Mum and dad were a bit tired as they also had a galadinner/ball yesterday in Rotterdam, Netherlands (pictures to follow) and so we had to drive back from grandpa and grandma very early this morning where we stayed for the weekend.